mandag den 10. marts 2008

Indspilning af Only True If Chosen

Produktionen af nummeret "Only True If Chosen" er i fuld gang. Et nummer der i sin tid var at finde på min demo (fra 2004) i en skrabet udgave udelukkende med vokal og guitar og desuden et nummer jeg har spillet live mange gange.

I midten af februar indspillede vi grundsporene - trommer, guitar, vokal etc. - og i disse uger arbejdes der på at gøre det færdigt.

Trommerne er indspillet live af David Agerbæk Jeppesen, på selv samme trommesæt som han havde med i Kulturhuset i Roskilde (nu Hotel Prindsens Guldaldersal), da vi spillede der med Eliksir i 1998. Affektionerne dryppede fra kedlerne!

Teknik og tangenter styres af Kristoffer Hanghøj og jeg står for guitarerne, håndklap og stemme.


Vi satser på at være færdige med nummeret i slutningen af marts måned. Allerede nu tegner det rigtig godt: Stramt producerede trommer, minimalistiske keyboardfigurer, syntetisk bas og en helt anden måde at synge nummeret på end jeg plejer. Svært utålmodig og stærkt forventningsfuld er jeg!

Se billeder fra de to indspilningsdage

Ingen kommentarer: