tirsdag den 27. maj 2008

Sort/hvid

Alt imens vi er ved at lægge sidste hånd på dobro-vokal-guitar-nummeret ”I Declare” falder albummets sidste to optagelser på plads:

Ejnar Kanding er gået i gang med arrangement og partitur til ”Deluge” og Roskilde Domkirke har sagt ja til at lægge ”hus” og orgel til indspilning. Det er mit nummer ”I Like You Better When You’re Here” som organisten Bjørn Krog Larsen og jeg har arrangeret til kirkeorgel og cembalo. Intet mindre end jublende over deres tilladelse!

I forbindelse med Kollektion sigter jeg altid højt til at starte med. Hvis det ikke lykkes, så sænker jeg mit sigte lidt og prøver igen. Flere gange er det høje sigtes ”idealscene” gået i opfyldelse.

Et primeksempel på dette er den netop overståede fotosession til omslagsbillederne. En idé jeg har haft i over et år og som skulle vise sig at blive realiseret til fulde. Uden at have set billederne og alene vurderet på oplevelsen, kan jeg konstatere, at det var over al forventning.

Billederne blev taget ved Roskilde Fjord af fotografen Peter Hartley, med Anna Hjorth Helmers i rollen som ♀ og Michelle Broby som assistance. Al beklædning af tøjdesigneren Dorrit Shoshan.

Min drømmescene med elegant overskud (en gentleman i sit suit), luksuriøs charme (veteranbil med guldlakering) og overvældende skønhed (kvinden), blev i fire timer gjort levende. Og foreviget i en billedserie jeg knapt kan vente med at se.

Èn ting er sikkert: Kollektion er ikke i sort/hvid!

Ingen kommentarer: